Witam

Kości zostały rzucone…

jak powiedział Hamlet… a może ktoś inny? A faktycznie, Juliusz Cezar. Nigdy nie lubiłem historii…

Takim nie pasującym trochę do naszej cyfrowej epoki wstępem rozpoczynam pierwszy wpis na blogu serwisu Fotonea.com.  Jest to mała aplikacja sieciowa do tworzenia kolaży z kilku zdjęć, która z założenia ma być prosta i pozbawiona nadmiernej ilości funkcji. Po prostu: wgraj, wybierz tło, ułóż zdjęcia, dodaj napis, zapisz, zapomnij .. nie, lepiej wróć. Oczywiście, nie zachwyci ona osób posługujących się na codzień Photoshopem, ale Adobe może spać spokojnie – nie zamierza to być konkurencja. Mam nadzieję, że będzie przydatna dla każdego użytkownika internetu.  Tak może wyglądać gotowy kolaż:

Aplikacja wykorzystuje znacznik „canvas” HTML, który nie jest tak samo zaimplementowany w każdej przeglądarce, dlatego niestety zapisanie lub export gotowego kolażu jest możliwy jedynie w Firefox i Operze, a nie w Internet Explorer, Safari czy też Chrome. Nie sprawdzałem jeszcze przeglądarek działających pod Linuxem.

Nie stworzyłem całego serwisu w 24h tak jak uczestnicy poznańskiego spotkania Hackfest (szczytna idea! czy już zagłosowałeś?) ale sumarycznie nie było to chyba dużo dłużej, co niestety widać. Zdaję sobie sprawę, że design nie jest moją najmocniejszą stroną, ale ktoś mi ostatnio mówił, że minimalistyczne strony są znowu „na czasie”.

Zapraszam zatem do korzystania, testowania i zgłaszania opinii. Miłej zabawy!

One response to “Witam

  1. to jesty bardzo fajne bo stworzyłam pamiątke dla przyjaciułek

Skomentuj

